tisdag 12 maj 2015

Ett påslakan

Äntligen bättre igen. Det är så skönt att vara tillbaka till att kunna pyssla igen!
Jag firade med att slutföra ett välbehövt sömnadsprojekt.

Jag köpte ett barntäcke i naturmaterial från Grön Interiör som tydligen skiljde sig från standardstorleken på barntäcken. Så nu var det fina påslakanet som vi fått från mina föräldrar i dopgåva helt oanvändbart. Vad göra?

Det fick bli att ta fram saxen och sprättaren. Jag klippte till två bitar lakansväv från några gamla lakan och letade upp en snedslå som låg och skräpade i stashen.

 
 
Jag är mycket nöjd över resultatet.

 
Det var svårt att fota så att man fick med hela påslakanet!

 
Perfektionisten i mig stör sig lite på de där vita, lite ojämna sömmarna som jag sydde fast snedslån med. Men jag tror att jag kan leva med det. Jag var ju tvungen att bli klar snabbt den här gången.
 
Kul att vara igång igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar